Doktor kata baby saya AKTIF . .

1hb jun lalu aku g check up dekat dua tempat . Satu dekat Hospital Ampang dan satu lagi dekat Klinik Kesihatan pandan jaya . 
Temu janji pukul 9am , orang kata jangan lambat pada temu janji (huhuhuhuhu) . . . So aku dan hubby bangun seawal pagi mungkin (subuh je) untuk sampai awal dekat Hospital Ampang . You all tahu-tahu je la macam mane keadaan nye bila temu janji dengan hospital ni , punya la lambat . . 
Sampai je hospital dalam pukul 8am , macam biasa aku ambil nombor pendaftaran alangkah terkejut nye aku tengok nombor yang aku dapat 1036 . . Maknanye aku orang yang ke-36 , aku mendongak tengok nombor yang sudah dipanggil . . Nombor 1020 , aduh ada 16 nombor lagi . . masa tu aku rasa ya allah menyampah nye nak pergi check up . . 

Nasib baik tak ada kes yang memeanjangkan lagi masa menunggu dekat pendaftaran . dalam 10 minit je nombor aku sudah di panggil . Siap saja pendaftaran aku terus pergi bahagian check up ibu mengandung dan ambil nombor , seronok nya hati bila dapat nombor yang pertama . Lepas itu terus nama aku kena panggil untuk check berat dan benda-benda biasa yang dorang akan check . 
Lepas check sume 2 aku kena tunggu nombor yang aku ambil tadi untuk temu janji aku dengan doktor . 

Tunggu punya tunggu , aku tengok jam sudah menunjukkan pukul 10.00am . . Adushh . . .Penat betul menunggu hubby sampai tertido tunggu nombor . Dalam pukul 10.15am baru lah nombor nama aku di panggil . Dalam keadaan lapar yang teramat dan excited sebab nak tengok baby ok tau tidak , aku melangkah dengan laju masuk ke dalam bilik doktor . 
Masuk je doktor suruh baring dan mula la dia scan . Alangkah gembira nya hati dapat tengok baby yang aktif dan semakin besar . Tapi kesian at hubby sebab tak dapat tengok baby masa tu . . 
Masa scan doktor cakap baby aku aktif sangat berpusing-pusing masa scan nak tengok jantina pun tak boleh . So skang ni jantina baby masih lagi rahsia . huhuhuhu
mungkin baby nak bagi suprise kot .. . . hehehehe

Wasalam . .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan